PROGI PUNKTOWE 2021 (lekarski i lek-dent) (stacjonarne oraz niestacjonarne)
Mapa kierunków medycznych: Link
ODWOŁANIA MATURALNE - LINK
Ciężko śledzić wszystkie komentarze. Jeżeli macie nowy próg – piszcie proszę na fanpage – namedycyne.pl – będę dorzucać :)
Lekarski (stacjonarne)
Białystok (UMB): 166 | 161 | 158 | 157 | 156 | 155 (78%) | 155 (77%) | 155 (72%) | 155 (68%) | 154 (77%) | 153(78%) | 152 | 150
Bydgoszcz: 78 | 77,45 | 77 |76,6 | 75,5 | 74,8 | 74,2 | 72,2 | 72,2
Gdańsk (GUMed): 172 | 167 (82%) | 163 (80%) | 162 (78%) |162 | 161 | 160 (78%) | 158,6 (81) | 157 (82) | 156 | 153
Katowice (oraz Zabrze) – ŚUM: 160 | 152 | 150 (75%) | 150 (68%) | 149 (77%) | 148 | 147 (77) | 146 | 143
Kielce: 159.671 | 153,48 | 153,4613 | 153.253 | 152.859 | 152, 044 | 151,664 | 150,98 | 150,27 | 149,269 | 148,077| 146,881 | 145.05 | 144,666 | 144, 459 | 144,089 | 143.851 | 143.574 | 142,487 | 140,261 | 139,677 | 138,71 | 137,687 | 137,294
Kraków (UJ): 78 | 75,33 | 75
Lublin: 254 | 248 | 246 (73%) | 246 (62) | 244 (75) | 240 | 239
Łódź: 326 | 320 | 314 | 312 | 308 | 304 | 300
Łódź MON: 280/124 | 278/75 | 276/102 | 276/49 | 268/110 | 268/75 | 266/118
Olsztyn: 411 | 409 | 408 | 396 | 382
Opole: 160 | 154 | 152 | 151 | 150 (78%) | 150 (73%) | 149 | 148 (83%) | 146 | 145,73
Poznań (UMP): 168 | 162 (85% bio) | 159 | 150
Radom: 388 | 387 | 386 | 384 | 382 | 376 | 362
Rzeszów: 326 | 316 | 300 | 298 | 296 (nie wszyscy) | 292 | 290
Szczecin (PUM): 160 | 155 | 153 | 152 | 151 | 150 ( nie wszyscy) | 149 | 145 | 141
Warszawa – WUM: 237,8 | 233,6 | 232 | 230,6 | 229.0 | 228.0 | 227.0 | 225,2 | 224 | 223,75
Warszawa – UKSW: 77,6 (oficjalny) wzięli więcej wiec około 73 z 1 listy | 77 | 68,4
Wrocław: 268 | 261 (72% bio) | 258 | 256 (82%) | 256 (73%) | 255 (87%) | 255 (75) | 254 (90) | 253 (75%) | 252(82%) | 250
Zielona Góra (UZ): 160 (80%)| 153 | 151 | 149 (77) | 148 (73) | 147 | 146 (73) | 145 | 141
Lekarski (niestacjonarne)
Białystok (UMB): 95 | 94 | 92 | 90 | 89 |86 | 62
Bydgoszcz: 64,5 | 58 | 56 | 49
Gdańsk: 134| 121 | 117 | 111 | 104 | 101 | 100
Katowice (ŚUM): 113 (43) | 108 | 100
Katowice – Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach: |
Kielce: 128,969 | 116,373 | 111.967 | 97,2 | 91 | 81 | 79 | 69,263
Kraków (UJ): 53,33 | 50,33 | 45
Kraków – Krakowska Akademia im. Adrzeja Frycza: |
Lublin: 196 | 172
Łódź: 260 | 240 | 210 | 170
Opole: 131 |122 | 117,65 | 112 | 97 | 93
Poznań (UMP): |122 | 113 | 112
Radom: |
Rzeszów: 280 | 260 | 250 | 230 | 210
Szczecin (PUM): 113 | 107 | 102 | 95
Warszawa – WUM: 192.2 | 173.6 | 147,8
Warszawa – UKSW: 56,7
Warszawa – im. Marii Skłodowskiej – Curie: |
Warszawa (Łazarski) (uczelnia prywatna): |
Wrocław: | 189 (65%) | 179 | 175 (73%) | 168
Zielona Góra (UZ): 131 | 122| 116 | 111 | 106 | 103 | 99 | 80
Lekarsko-dentystyczny
Białystok: 162 | 155 | 151 | 150 | 149 (67%) | 148 (73) | 148 ( 70) | 147 | 146
Katowice (Zabrze) – ŚUM: 160 (bio 85%) | 154 | 152 | 150 (73%) | 148 (80%) | 147 (82) | 143 (67)
Gdańsk (GUMed): 166 (83%) | 161 | 160 | 158 | 157 | 156 | 155 | 153
Kraków: 83 | 80 | 78,5
Lublin: 254 | 247 | 243 (62%) | 241 | 236
Łódź: 322 | 314 | 312 | 307 | 304 | 300 (81)
Poznań: 170 | 161 | 152
Szczecin: 160 | 154 | 153 | 149 | 148 | 147 (60%) | 143
Wrocław: 265 | 261| (73%) | 258 (83%) | 256 (80%) | 255 (70%) | 253 ( 90%) | 251 (78) | 251 (73%) | 249 (73%) | 248
Warszawa – WUM: 231 | 228 | 226,6 | 226 | 224,1 | 221,6
Lekarsko-dentystyczny (niestacjonarne)
Białystok: 117 (62) | 115 (57%) | 109 (67%) | 105 (62)
Gdańsk (GUMed): 119 | 115 |
Katowice (Zabrze) – ŚUM: |120 | 112 | 110 | 108 | 105 | 104 | 103
Katowice (Zabrze) – ŚUM: |120 | 112 | 110 | 108 | 105 | 104 | 103
Kraków: 61,50 | 55
Łódź: 258 | 240 | 224 | 214
Poznań: 135 | 132
Szczecin: 122 | 113 | 110 | 101
Wrocław: | 215 | 203 (42%) | 199
Warszawa – WUM: 181,6

Komentarzy: 11958
-->-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.25
-
2021.09.26
-
2021.09.26
-
2021.09.26
-
2021.09.26
-
2021.09.26
-
2021.09.26
-->@Cilut cieszę się, że są jeszcze ludzie z charakterem, którzy nie chcą żyć w jakiejś słodko-pierdzącej, sztucznej bańce wzajemnej adoracji.
Cz
17:06
@leoo wydaje mi się, że qa może mieć po części rację, a to wynika z tego, że lekarze bardziej siedzą w systemie niż lekarze dentyści ale i ci też pewnie mieliby niejedno do powiedzenia, tu się zgodzę.
Cz
17:09
@cz, brak słów. Myślałam, że jesteś fajnym, na poziomie człowiekiem. Naiwna ja, brawo.
Ciemnota
17:12
Nie, no będę piać z zachwytu, że przez 20 lat wybudowano w Polsce dokładnie: 1365 kosciołów i 7 szpitali, żeby nie ranić młodocianych moherków, które postanowiły iść na medycynę.
Cz
17:29
@qa 0. Mój chłopak studiuje stome i idzie na 5 rok. Szczerze to stoma i lek sie pokrywają (nie tylko na 1 roku XD zrob lepszy research)z tym, że stoma jest trudniejsza bo 5lat + zajecia praktyczne itp.
leoo
17:38
@Cz jedziesz na obecną władzę, ale napisałeś że od 20 lat, więc jak widać żadna władza nie pochyliła się nad problemem służby zdrowia. Jak tak czytam te wypowiedzi wszystkich odnośnie polityki to mam ubaw. Zobaczycie jak punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Generalnie nie ma się co tutaj obrażać jedno na drugie, bo każdy musi dbać o swój tyłek i swoją przyszłość i wierzcie mi że rząd zaden, niezależnie jaki był jest czy będzie nie przeżyje za was życia i tak naprawdę go nie ułoży. To od Was zależy jak bedziecie żyć, niezależnie czy skończycie stacjo czy niestacjo, czy stomę czy lek. Wasza przyszłość to Wasza praca, nikogo innego.
Agnes
17:38
Agnes o poprzednikach też pisałam i dla mnie od 75 lat to nikt nie chciał dla nas dobrze i każdy tylko nam szkodził. I nie jest tak do końca, że wszystko to tylko nasza praca, a poliytka jest gdzieś daleko i nas nie dotyczy, sama zobaczysz. Oczywiście możesz zamknąć oczy i uszy i udawać sobie co tam chcesz.
Cz
17:54
@Cz no ja jestem w tej sytuacji że wiem znacznie więcej o życiu niż Wy, dlatego z pełną świadomością mogłam napisać to co napisałam.
Agnes
18:08
Słyszeliście o pomyśle Niedzielskiego i Czarnka na otworzenie kierunku lekarskiego w wyższych szkołach zawodowych (PWSZ)?
Upsala
18:24
@Agnes nie znasz sie. Cz ma siostrę co jest lekarzem. Już raz dostało mi się od niej za inne poglądy, a też mam więcej doświadczenia w medycynie niż większość tutaj. Nie warto wchodzić w dyskusje, niech każdy zostanie przy swoim.
J
19:03
@upsala słyszeliśmy. Najpierw były uczelnie niemedyczne, potem prywatne teraz to. I każdy gorąco wierzy, ze poziom na tym nie ucierpi, bo LEK decyduje o wszystkim. Możnaby godzinami rozmawiać o tym. Tak samo- wystarczy posłuchać, przyjść na praktyki i tendencje widać konkretne.
J
19:05
A ja popieram Cz. Musicie zrozumieć, ze poznanska krew ma w sobie osiem gwiazd. Cóż, to cali my
Paraguayo
19:06
szkoda tylko ze to z ośmioma gwiazdami nie ma nic wspolnego
J
19:11
jedyne co powstrzyma lekarski na pwsz to widmo utraty zagranicznych akredytacji dla całego kraju. Podobnie było z Radiomiem. Przez Radom chcieli zabrać całej Polsce licencje na prace w Stanach po medycynie tu. Nie byłoby żadnej możliwości pracy tam z tytułem uzyskanym tu.
J
19:13
Mogłabym ostro pojechać, ale nie będę się zniżać do poziomu dzieci. Jak rozpoczniecie dorosłe życie, to może zrozumiecie.
Agnes
19:24
Tak, pamiętam tę sytuację z Radomiem i w konsekwencji wstrzymanie naboru na rok, tylko obawiam się, że rządzącym się priorytety zmieniły od tego czasu. Z tymi akredytacjami to chyba głównie chodziło o to, że przestaną do PL przyjeżdżać studenci na ED i skończy się kasa z tego. Teraz być może sobie przeliczyli, że więcej tracą na wyjeżdżaniu Polaków po studiach niż zarobią na studiujących tu cudzoziemcach, więc mogą mieć na te akredytacje wyje..ne.
Upsala
19:25
@Agnes ile Ty masz lat, że piszesz teksty typu „jak dorośniecie to zrozumiecie”? Bo one same w sobie są brzmią dziecinnie, jak chcesz brzmieć dojrzałe to polecam tak nie pisac
Upsala
19:29
Dlatego warto znać się na polityce zdrowotnej, bo zaraz polskim dyplomem lekarza będzie można sobie tył podetrzeć za granicą xD Ta władza jest do tego jak widać zdolna
Figa
19:43
A lekarze to w tej chwili powinni jawnie domagać się dymisji ministra, bo sobie na coraz więcej pozwala, mając lekarzy za nic i nie konsultując z nimi żadnych decyzji dotyczących ich zawodu
Figa
19:51
Dla mnie to jakiś absurd, że pielęgniarki będą się mogły kształcić tylko na studiach a lekarze będą mogli w zawodówkach XD pomijając już inny absurd, którym jest fakt, że na takim wumie kształci się prawie 2x więcej lekarzy niż pielęgniarek
Marek
19:53
Właśnie, i tym samym pokazują jaki mają szacunek do lekarzy…
Cilut
20:18
Te PWSZety to są w sumie uczelnie wyższe, czyli nadal studia, zawodówki to szkoły średnie. Pielęgniarstwo na PWSZ jest od dawna i to jest wg mnie w porządku, łatwiejszy dostęp do tych studiów przy tak niskiej liczbie pielęgniarek w Polsce. No ale lekarski w takich małych szkołach, w małych miastach, często z jednym szpitalem? Średnio to widzę
Upsala
20:19
@J za inne poglądy ci się dostało? To Ciekawe, bo o ile pamiętam to za wyśmiewanie i pogardę w stronę konkretnych specjalizacji i lekarzy w nich pracujących. No tak, Ty i twoje „doświadczenie w medycynie” to oczywiście sprawia, że masz jedyne słuszne poglądy i możesz w ten sposób odnosić się do konkretnych lekarzy.
Cz
23:00
Hej. Ja może nie w temacie, ale czy myślicie, że na PUM wejdzie jeszcze 70 osób? (Całe 148)
Anna
23:33
@Anna nie wejdzie , nie ma szans
Beta
00:27
Anna@ wejdzie, rekrutacja trwa do końca października, listy są co kilka dni i przesuwają się po 20-30 osób.
szkodnik
03:03
@Anna wejdzie całe 148 i @stresujesie obstawia, że poniżej tego może raczej nie wejść, a ja obstawiam, że wejdzie jeszcze nawet 147. Wyluzuj.
Cz
08:30
Ile jeszcze zostało miejsc na Śum do Katowic a ile do Zabrza?
Kato
08:44
Pewnie mnie zlinczuje ie ale uważsm ,ze jeśli ktoś chce wyjechać z kraju to niech tam studiuje albo prywatnie w Pl.
UlaBe
09:17
@UlaBe no gdyby tak patrzeć zero-jedynkowo to niby masz rację ale jak się temu przyjrzeć to nie do końca. Może miałoby to jakieś zastosowanie gdyby rezydentury były lepiej płatne i gdyby był szeroki wybór specjalizacji. Przykładowo w Niemczech nie ma żadnego przyznawania ilości miejsc specjalizacyjnych odgórnie tylko szpitale zgłaszają zapotrzebowanie na konkretne specki i już. Każdy znajdzie swoją speckę. No i zarobki dużo lepsze. Po drugie ktoś może wcale nie planować na pierwszym roku wyjazdu zagranicę. Po trzecie zrozum, że ciężko żyć młodemu człowiekowi za psie pieniądze jeżeli nie ma wsparcia ani startu od rodziców, a po takich ciężkich i długuch studiach, to może być serio frustrujące. Zawsze jest drugą strona medalu.
Cz
09:43