PROGI PUNKTOWE 2021 (lekarski i lek-dent) (stacjonarne oraz niestacjonarne)
Mapa kierunków medycznych: Link
ODWOŁANIA MATURALNE - LINK
Ciężko śledzić wszystkie komentarze. Jeżeli macie nowy próg – piszcie proszę na fanpage – namedycyne.pl – będę dorzucać :)
Lekarski (stacjonarne)
Białystok (UMB): 166 | 161 | 158 | 157 | 156 | 155 (78%) | 155 (77%) | 155 (72%) | 155 (68%) | 154 (77%) | 153(78%) | 152 | 150
Bydgoszcz: 78 | 77,45 | 77 |76,6 | 75,5 | 74,8 | 74,2 | 72,2 | 72,2
Gdańsk (GUMed): 172 | 167 (82%) | 163 (80%) | 162 (78%) |162 | 161 | 160 (78%) | 158,6 (81) | 157 (82) | 156 | 153
Katowice (oraz Zabrze) – ŚUM: 160 | 152 | 150 (75%) | 150 (68%) | 149 (77%) | 148 | 147 (77) | 146 | 143
Kielce: 159.671 | 153,48 | 153,4613 | 153.253 | 152.859 | 152, 044 | 151,664 | 150,98 | 150,27 | 149,269 | 148,077| 146,881 | 145.05 | 144,666 | 144, 459 | 144,089 | 143.851 | 143.574 | 142,487 | 140,261 | 139,677 | 138,71 | 137,687 | 137,294
Kraków (UJ): 78 | 75,33 | 75
Lublin: 254 | 248 | 246 (73%) | 246 (62) | 244 (75) | 240 | 239
Łódź: 326 | 320 | 314 | 312 | 308 | 304 | 300
Łódź MON: 280/124 | 278/75 | 276/102 | 276/49 | 268/110 | 268/75 | 266/118
Olsztyn: 411 | 409 | 408 | 396 | 382
Opole: 160 | 154 | 152 | 151 | 150 (78%) | 150 (73%) | 149 | 148 (83%) | 146 | 145,73
Poznań (UMP): 168 | 162 (85% bio) | 159 | 150
Radom: 388 | 387 | 386 | 384 | 382 | 376 | 362
Rzeszów: 326 | 316 | 300 | 298 | 296 (nie wszyscy) | 292 | 290
Szczecin (PUM): 160 | 155 | 153 | 152 | 151 | 150 ( nie wszyscy) | 149 | 145 | 141
Warszawa – WUM: 237,8 | 233,6 | 232 | 230,6 | 229.0 | 228.0 | 227.0 | 225,2 | 224 | 223,75
Warszawa – UKSW: 77,6 (oficjalny) wzięli więcej wiec około 73 z 1 listy | 77 | 68,4
Wrocław: 268 | 261 (72% bio) | 258 | 256 (82%) | 256 (73%) | 255 (87%) | 255 (75) | 254 (90) | 253 (75%) | 252(82%) | 250
Zielona Góra (UZ): 160 (80%)| 153 | 151 | 149 (77) | 148 (73) | 147 | 146 (73) | 145 | 141
Lekarski (niestacjonarne)
Białystok (UMB): 95 | 94 | 92 | 90 | 89 |86 | 62
Bydgoszcz: 64,5 | 58 | 56 | 49
Gdańsk: 134| 121 | 117 | 111 | 104 | 101 | 100
Katowice (ŚUM): 113 (43) | 108 | 100
Katowice – Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach: |
Kielce: 128,969 | 116,373 | 111.967 | 97,2 | 91 | 81 | 79 | 69,263
Kraków (UJ): 53,33 | 50,33 | 45
Kraków – Krakowska Akademia im. Adrzeja Frycza: |
Lublin: 196 | 172
Łódź: 260 | 240 | 210 | 170
Opole: 131 |122 | 117,65 | 112 | 97 | 93
Poznań (UMP): |122 | 113 | 112
Radom: |
Rzeszów: 280 | 260 | 250 | 230 | 210
Szczecin (PUM): 113 | 107 | 102 | 95
Warszawa – WUM: 192.2 | 173.6 | 147,8
Warszawa – UKSW: 56,7
Warszawa – im. Marii Skłodowskiej – Curie: |
Warszawa (Łazarski) (uczelnia prywatna): |
Wrocław: | 189 (65%) | 179 | 175 (73%) | 168
Zielona Góra (UZ): 131 | 122| 116 | 111 | 106 | 103 | 99 | 80
Lekarsko-dentystyczny
Białystok: 162 | 155 | 151 | 150 | 149 (67%) | 148 (73) | 148 ( 70) | 147 | 146
Katowice (Zabrze) – ŚUM: 160 (bio 85%) | 154 | 152 | 150 (73%) | 148 (80%) | 147 (82) | 143 (67)
Gdańsk (GUMed): 166 (83%) | 161 | 160 | 158 | 157 | 156 | 155 | 153
Kraków: 83 | 80 | 78,5
Lublin: 254 | 247 | 243 (62%) | 241 | 236
Łódź: 322 | 314 | 312 | 307 | 304 | 300 (81)
Poznań: 170 | 161 | 152
Szczecin: 160 | 154 | 153 | 149 | 148 | 147 (60%) | 143
Wrocław: 265 | 261| (73%) | 258 (83%) | 256 (80%) | 255 (70%) | 253 ( 90%) | 251 (78) | 251 (73%) | 249 (73%) | 248
Warszawa – WUM: 231 | 228 | 226,6 | 226 | 224,1 | 221,6
Lekarsko-dentystyczny (niestacjonarne)
Białystok: 117 (62) | 115 (57%) | 109 (67%) | 105 (62)
Gdańsk (GUMed): 119 | 115 |
Katowice (Zabrze) – ŚUM: |120 | 112 | 110 | 108 | 105 | 104 | 103
Katowice (Zabrze) – ŚUM: |120 | 112 | 110 | 108 | 105 | 104 | 103
Kraków: 61,50 | 55
Łódź: 258 | 240 | 224 | 214
Poznań: 135 | 132
Szczecin: 122 | 113 | 110 | 101
Wrocław: | 215 | 203 (42%) | 199
Warszawa – WUM: 181,6

Komentarzy: 11958
-->-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-
2021.08.17
-->@lekarz to niech wpiszą sobie w google lekarz poz praca i pracują za 5 razy więcej.
Ttt
19:31
Ttt, nie rozumiesz jednej rzeczy, lekarz specjalista chce pracować na swoim oddziale, i leczyć swoje choroby, w których się specjalizuje, a nie pracować w POZ. Po to wyrabiasz swojemu nazwisku jakąś rangę, żeby ludzie do Ciebie przychodzili bo jesteś dobry w tym co robisz, a nie klepiesz katarki w POZ.
Lekarz
19:35
Mmm, zgadzam się w 100%. Powołanie to może mieć ksiądz, a nie lekarz. Osobiście wolę, żeby leczył mnie gburowaty i wykształcony lekarz, który ogarnia temat i wie jak leczyć, a nie miły, z „powołaniem” lekarz, który przeszedł studia na 3 terminach, i nie wie nawet jaką dawkę adrenaliny podać dziecku w NZK czy wstrząsie anafilaktycznym.
Lekarz
19:37
A mi znajoma opowiadała, że jej ciocia po socjologii jest prezesem w jakimś korpo telewizyjnym i zarabia dużą kasę, więc socjologia też dobry kierunek.
Po każdym kierunku można zarabiać dużo i pewnie znajdzie się chcoiaz jedna osoba, która robi dobra kasę. Po lekarskim każdy zarabia dużo i taka jest różnica. A jak komuś zależy tylko na kasie i pojedzie na zachód, to zarobki jakby prowadził sporą firmę.
W Polsce nie jest trudno znaleźć ofertę między 20 a 40 tysięcy dla lekarza. Nigdzie tyle nie zarobisz chyba, że masz własny duży biznes. Dodatkowo zarobki są na kontrakcie i 75% kwoty brutto zostaje w kieszeni.
Ttt
19:41
Ttt, pożyjesz, zobaczysz że to nie jest takie piękne jak Ci się wydaje. praca w nocnej opiece, czy na innych dyżurach jest ciężka, bo przekrój pacjentów jest z całej medycyny. Popełnisz błąd i masz na karku prokuratora. Co Ci wtedy z Twoich 20 k / mc ? + mówimy o pracy dodatkowej. Ja jak i większość innych lekarzy chce godnie zarabiać na jednym etacie, i mieć czas dla rodziny, a nie robić 3 etaty i cieszyć się, że zarabiam 40 k / mc
Lekarz
19:45
Lekarz POZ, to tylko przykład wygodnej pracy za dobre pieniądze. Przecież równie dobrze możesz robić w szpitalu za 150 na godzinę. Na stronie hrmedica masz oferty ze szpitali w całej Polsce za takie i lepsze stawki.
Piors
19:45
jak bierzesz dyżur co 2 dni bo nie ma komu tych dyżurów robić bo nie ma kadry to jasne że tyle zarobisz – tylko jak wtedy żyjesz? nie dosc że zmęczenie odbiera logiczne myślenie i możesz coś przeoczyć i ponosić za to odpowiedzialność w sądzie to nie masz kiedy tych pieniędzy wydać – koło się zamyka
mmm
19:45
https://hrmedica.pl/lekarze/lekarz-onkolog-0
Piors
19:46
Trzeba się szanować i znać swoją wartość. Nikt inny tego nie zrobi, jak samo środowisko lekarskie gada takie bzdury.
Lekarz
19:46
Przecież to jest praca w jednym miejscu.
Piors
19:46
@Mis przypuszczam ze za 3 listy max
stresujesie
19:47
Etat + 2 dyżury miesiąc, praca w jednym szpitalu, stawka chyba bardziej, niż godna. Co do błędów, to się nie znam, ale lekarze jakoś masowo w Polsce nie idą siedzieć i odszkodowań nie wypłacają.
Piors
19:48
Piors idź na te studia serio, potem zostań onkologiem i tyle zarabiaj – pamiętaj że onkologia to przekrój nowotworów o których się nawet nie śniło i pomimo postępu w medycynie pacjenci wciąż umierają, jesteś gotów poświecić swoją psychikę na coś takiego? dla pieniędzy? dla czegoś tak kruchego w porównaniu ze śmiercią jak pieniądze?
mmm
19:48
2 dyżury miesiąc dobre sobie… myslisz ze ty masz wybór ile dyżurów bierzesz? nie, wszystko zależy od ilości dostępnej kadry a lekarzy brakuje, musisz się dostosować, takie uroki pracy w szpitalu
mmm
19:50
Deficyt lekarzy w Polsce jest tak duży, że lekarz rodzinny na wsi dostanie 180 za godzinę, a onkolog w szpitalu ponad 200. Nie trzeba być onkologiem, żeby dużo zarabiać. Praca nie jest łatwa – bardzo możliwe, ale warto zauważyć, że zarabiasz kilka średnich krajowych, a większość ludzi w Polsce nie ma łatwej pracy. Jak zapieprzasz jako fizyczny cały tydzień, to też jesteś wykończony, a pieniądze 10 razy mniejsze. Inne zawody nie piją sobie kawki w robocie przecież cały dzień.
Piors
19:53
Zgadzam się z Mmm. Tak samo było ostatnio ogłoszenie pracy dla lekarza medycyny ratunkowej na SOR 1,5 etatu i 50 k / miesiąc i nie było ani jednego chętnego. Taka praca jest wykańczająca psychicznie i nikt o zdrowych zmysłach się tego nie podejmie. Uwierz mi, Piors, jak skończysz te studia, to wtedy zdasz sobie sprawę, że lekarz nie zarabia po 40 k / mc i żyje jak król…
Lekarz
19:54
jeśli ktoś chce isc na te studia – zapraszamy, im więcej nas tym lepiej, trzeba łatać dziury, a kto to innego zrobi jak nie młode pokolenie lekarzy / przyszłych lekarzy – tylko ze to nie wyglada jak w serialach i nigdy nie będzie wyglądać, ale nie znaczy to że sama dziedzina nie jest wciągająca, mi się coraz bardziej podoba, ale to nie zmienia faktu że system jest zepsuty i nie ma co oczekiwać zbyt wiele bo po prostu można się zawieść
mmm
19:55
Dyskusja z Tobą nie ma sensu. Nie zrozumiesz tego, że pracownik fizyczny nie ma praktycznie żadnej odpowiedzialności. Ty jeśli popełnisz błąd odpowiadasz karnie. To co wysłałeś to głównie sektor prywatny, na NFZ nikt Ci nie da tyle. Wyśmiali by Cię.
Lekarz
19:56
I zobacz, że ten pracownik fizyczny przez 11 lat swojego życia nie uczył się, jak robi to lekarz. Samo to powinno się przekładać na dużo wyższe zarobki. Tutaj nawet nie ma co porównywać.
Lekarz
19:58
@Lekarz Jak masz 20 sorów i 16 lekarzy medycyny ratunkowej, to gdzieś braknie lekarza jakiej kasy by nie dawali.
Szpitala uniwersyteckiego w Polsce Zachodniej to jest sektor prywatny?
Piors
20:00
Piors a któż to tak sączy kawkę w robocie? lekarze? pielęgniarki? jakoś podczas praktyk zauważyłam deficyt takich zachowań, a nie byłam w najbardziej obleganym szpitalu
poza tym – serio wypicie kawy czy inna przerwa na odpoczynek jest równoznaczna z tym, że cały mój intelektualny wysiłek włożony przez lata czy w trakcie dyżuru jest nieważny? lekarz to praca mózgiem, pracownik fizyczny jak sama nazwa wskazuje pracuje fizycznie – nie twierdze ze pracownicy fizyczni zarabiają odpowiednio, ale to nie zmienia faktu ze to dwa zupełnie różne zawody – niech każdy wybiera co chce, każdy zawód jest potrzebny
mmm
20:02
Tu nie chodzi o kasę, tylko o ciężkość tej pracy. Nie mamy o czym gadać, nie zdasz sobie sprawy z tego, dopóki sam nie zaczniesz pracować, i nie zmienisz wtedy zdania. Kolorowy sen się kończy i wkroczy szara rzeczywistość.
Lekarz
20:05
Pracownik fizyczny był przykładem, że praca generalnie jest ciężka i nie tylko lekarze ciężko pracują. Gdzie indziej nawet po studiach też musisz ciężko pracować, tylko zarobki nieporywlanie niższe. Ty mówisz tak jakby tylko lekarze musieli zasuwać, a inni zarabiają mało, bo nic nie robią cały dzień. Odpowiedzialność jest, ale staż 30 lat pracy i żadnych wyroków skazujących nikogo nie dziwi, bo wcale nie tak łatwo się nadziać na jakieś konsekwencje.
Ttt
20:06
@Miś 2-3 listy i jestes
Asa
20:11
Byłem ostatnio chyba u większości specjalistów w państwowej i prywatnej przychodni. Kilka szybkich pytań, rzut okiem na papiery, pieczątka i następny. Rzeczywiście praca tak tytaniczna, że wolałbym w korpo zasuwać cały tydzień plus weekendy za kilka razy mniejszą kasę na spałte kredytu za kawalerkę, niż przechodzić te katusze w gabinetach lekarskich.
Piors
20:14
Maturzyści dalej nie rozumieją, że kilka szybkich pytań, rzut okiem na papiery, pieczątka i następny wymagają lat nauki i doświadczenia. Nie płacisz lekarzowi za podbicie recepty. Płacisz za jego lata nauki, doświadczenie, wiedzę i odpowiedzialność za poradę. Może gdzieś w drugiej połowie studiów to zrozumiecie.
pepa
20:16
Szara rzeczywistość może wkroczyć jak skończysz oglądać serial o lekarzach w USA, a na pewno nie jak porównasz sobie sytuacje reszty społeczeństwa.
Piors
20:17
@pepa to prawda, ale miałem wrażenie, że @lekarz twierdzi, że praca sama w sobie jest tak ciężka, że niewarta tych pieniędzy.
Piors
20:18
Piors tak jak wcześniej wspominałeś dałeś się odwieść od pomysłu studiowania lekarskiego i już 3 lata żałujesz… chłopie, zakasać rękawy i robić, opinie innych nie są ważne, skoro bardzo uwiera cię fakt że nie studiujesz tego czego chciałeś to masz 2 drogi – albo sie poddajesz albo marsz na lekarski, a potem też bedziesz mieć okazje rzucać okiem na te papiery
mmm
20:22
@Lekarz, katarki w Poz tez ktoś musi klepać .Poza tym to nie tylko to ,często dużo poważniejsze sprawy które trzeba dostrzec. Wyobraź sobie ,ze w Poz pracują specjaliści po 5 letniej specjalizacji obejmującej internę i pediatrię.Nie można deprecjonować żadnej specjalizacji , bo każda jest istotna.Poz to pierwszy kontakt dla pacjenta ,pierwsze ogniwo ,leczenia się tam zaczyna i kończy w prostszych przypadkach ale mądry lekarz Poz z intuicją i szeroka wiedzą jest na wagę złota
Ala
20:24