TAG»
PROGI PUNKTOWE 2020 (lekarski i lek-dent)
LEKARSKI:
- Białystok: 170/167(72%)/164(72%)/162(82%)/162(80%)/161(87%)/161(73%)/
160(83%)/ 160(80%)/ 160(78%)/158(83%) - Bydgoszcz: 80/78,55/78,15/77,7/77.1
- Gdańsk: 178(88%)/175(77%)/173/172(82%)/171/170(85%)/170/168(82%)/
167(87%)/165(90%)/164/163(75%)/162(82%) - Kielce: 167.46/156.877/155.857/153.886/152.454/151.489/149.879/149.851/149.691/
149.646/ 149.287/ 148.871/ 148.674/148.654/148.493/148,476/148.279/148.253/147.073 - Kraków: 245/238/237/236
- Lublin: 258(70%)/252/251/250(85%)/250/ 249/248(82%)/248(77%)/247(82%)
- Łódź: 318
- Łódź – MON: 286/284/280/276
- Olsztyn: 412/410/408/404/402
- Opole: 170/154/154/154/153(83%)/153(63%)/151(88%)
- Poznań: 175(88%)/170(85%)/167/164/163(85%)
- Rzeszów: 171/166/163/160/159/158(80%)/158/157(76%)/157(72%)
- Szczecin: 166/159/156/154/153/152/151
- ŚUM: 164/157/155/153(77%)/153/152(77%)/152(72%)/151/150(82%)/150(70%)
- UKSW: 78.8/73.5/72.8/72.2/71
- WUM: 247,6/ 243/241.8/240,6/240/239,4/239/238,6/238,6(82%)/237.6/237(85%)/236.6
- Wrocław: 274/268/265/264(88%)/263(98%)/263(90%)/262(100%)/261(98%)
- Zielona Góra: 167/161/160/160/159/158/157/156(73%)
LEKARSKO-DENTYSTYCZNY:
- Białystok: 167/161(68%)/158(82%)/155(82%)/155(78%)/155(77%)/155(75%)/155(73%)
- Gdańsk: 180(85%)/175(80%)/172/171(83%)/ 170/169/168(85%)/167(85%)/ 167/165/163(80%)/162(82%)/162(77%)
- Kraków: 168/166/165/163
- Lublin: 258(70%)/ 252/ 249/ 248/ 247(82%) / 246(77%)/ 245(83%)/245(80%)
- Łódź: 318/
- Poznań: 175(83%)/ 170/ 162/ 160(77%)
- Szczecin: 163/ 156/ 152/ 150/148(80%)
- ŚUM: 165/ 158/ 155(63%)/154(72%) /153(73%)/153(63%)/152(77%)/152(57%)/151(68%)/150
- WUM: 244/ 240(80%)/ 237,2/ 237(85%)
- Wrocław: 270/ 264/ 261/ 260(90%)/ 259/ 257(90%)/256/255
LEKARSKI NIESTACJONARNE:
- Białystok: 124(72%)/115/110/108/107/103(63%)/101/98/90(48%)
- Bydgoszcz: 70
- Gdańsk: 148/142/138/130(72%)/125
- Kielce: 138.873/ 124/109.456/102.271
- Kraków: 150
- Lublin: 206/194
- Łódź: 282
- Opole: 140/120/111
- Poznań: 128
- Rzeszów: 145/135/130/126/125/122/118/115/111/110
- Szczecin: 142/128/105/95/90
- ŚUM: 132/ 126/ 122/ 120/117(67%)/115(68%)/112(55%)
- WUM: 190,2/162.4
- Wrocław: 216/205/189/185/175/147/132
- Zielona Góra: 130/129/125
LEK-DENT NIESTACJONARNE:
- Białystok: 143(73%)/ 130/ 128/125(65%)
- Gdańsk: 147/ 142/137/131/129(77%)
- Lublin: 208/203(72%)
- Szczecin: 142/111/108/105
- ŚUM: 130/115(52%)/114(60%)/110(75%)/110(55%)
- WUM: 210,6
- Wrocław: 195

Komentarzy: 18128
-->-
2021.06.25
-
2021.06.25
-
2021.06.25
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.26
-
2021.06.27
-
2021.06.27
-
2021.06.27
-
2021.06.27
-
2021.06.27
-
2021.06.28
-
2021.06.30
-
2021.07.01
-
2021.07.02
-
2021.07.02
-
2021.07.03
-
2021.07.03
-
2021.07.03
-
2021.07.03
-
2021.07.04
-
2021.07.05
-
2021.07.05
-
2021.07.05
-
2021.07.05
-
2021.07.05
-->wniosek z tego taki, ze … matura to bzdura Sa słabi na stacjo i słabi na niestacjo, tak samo sa dobrzy na stacjo i dobrzy na niestacjo… Nawet statystycznie studenci nie stacjo okazują sie byc lepszymi studentami potem
Monia
18:15
tak wynika z przyznanych stypendiów
Monia
18:22
Zapraszamy do Radomia, polecam wybór
Kocisko
23:06
Tak było
Anon
01:07
Pojawiły się teorię że nie stacjo lepiej zdaje. Rozwieje wasze chore teorie czemu tak się dzieje i czy naprawdę tak jest (studiuje lek stacjo):
-nie stacjo zdaje często w 2 terminie wchodzi baza łatwo
-osoby na nie stacjo często są dorosłe zmieniają kierunek studiów zawodu dostaje prostsze testy bo podchodzi się do nich trochę na zasadzie że nie mają czasu się uczyć bo mają życie
-lepiej są uczeni-no za coś się płaci te pieniądze, ale serio mają mniejsze grupy a jednak dużo to zmienia
-prostsze testy=nie można zniechęcić skarbonki do studiowania ktoś musi robić na studentów na stacjo xD, podobno potem na starszych latach ich się oblewa jak już ich się jakby to powiedzieć ,,wydoi,, – np. 3 rok farmakologia
Koniec końców zasadą to co napisałem nie jest ale morał jest taki: są różni ludzie na stacjo i nie stacjo. Na pierwszych latach jest na nie stacjo dużo głąbów bo rodzice zapłacili a on nie chce studiować. Są też jednak osoby ale to 1 na milion że bierze się do nauki aby przejść na stacjo i nie płacić. Jednak rzeczywistość jest taka że poziom studentów jest niższy a jeśli mają wyższe oceny itp. to głównie bo baza wchodzi. Ps. I proszę mi nie pindolic jak to napisał ktoś z nie stacjo że jesteś taki zajebisty że średnia 5.0. Ludzie nie słuchajcie tych bzdetow od typa który ani razu nie pisał testu stacjonarnie i który za każdym pewnie miał bazę z której spisywał odpowiedzi bo przyszła korona i typ nawet nie wie jak wygląda test stacjonarny na studiach xD. Koniec końców najlepiej weryfikuje test lekarski na koniec studiów no przynajmniej tak było póki nie zrobili do niego bazy. Welcome im our republika bananowa, gdzie aby zostac lekarzem starczy nauczyć się bazy.
Pss. Do studentów którym zależy na skończeniu dobrych studiów i wyniesieniu z nich czegokolwiek jak mi 2 lata temu nim zobaczyłem jak zjebali system kształcenia lekarzy w Polsce. Jeżeli znacie język uciekajcie. Anglia, Niemcy, Francja ganz egal, byle dalej stąd i nie na wschód. I nie wybrzydzajcie że to nie Oxford lub Berlin ważne że daleko stąd i czegoś was tam nauczą. Ewentualnie idzie na studia które mają jeszcze jakiś poziom w Polsce , czyli informatyka. Zgadzam się w pełni z dziewczyna która pisała kasy dużo a przede wszystkim programiści kończący MINI w wawie są jednymi z najlepszych na swuecie. Ale serio pomyślcie baza do testu z leku ja robię kilkakrotnie wiecej pytań ucząc się do egzaminu z zwykłego przedmiotu-za 5 lat będę mógł się podetrzeć dyplomem lekarza i będzie traktowany na równi z ukraińskim. Więc ogólnie pozdrawiam cieplutko, nie zmarnujcie swojego życia jak ja, choć raczej na informatykę też już nie pójdziecie bo jesteście po biolchemię to w takiej sytuacji emigrujcie póki granic nie zamknęli, albo do zobaczenia na uczelni w takiej sytuacji dużo cierpliwości i słuchania jakich mamy zajebustych rządzących którzy za szczepienie nałożyli karę na uczelnię czyli na studentów którzy będą korzystali ze starych książek i zniszczonych manekinów. Jeszcze raz pozdrawiam cieplo i jak macie pytania piszcie moze potem odpiszę ale teraz muszę lecieć kuc do sesji, ja w przeciwieństwie do części osób naprawdę studiuje lek, bo z ich komentarzy wynika że za długo ich na elearningach trzymali i już stacjo stacjo nie pamiętają.
Psss. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem komentarzem ale u mnie przynajmniej tak to wygląda i uwaga na komentarze osób z 1 roku bo przejechali go na onlinach i bazie i nie mają pojęcia o normalnym studiowaniu
Lolzwaszejniewiedzy
18:59
Dobra nie chce mi się kuc jeszcze wam dopisze. Pojawiły się kwestie kredytu. Gdybyście zainteresowali się studiowaniem za granicą wiedzielibyście o czymś takim jak ,,kredyt królowej,,. Też polega na spłacaniu go po studiach. Jest jednak pewna luka. Dużo osób z niego korzysta a po studiach wyjeżdżają za granicę i…. No i właśnie nic. Ze względu na możliwość namierzenia takich osób tylko na terenie Anglii jeżeli wyjadą za granicę i nie zgłoszą się dobrowolnie to słuch o nich zanika i nie spłacają tego kredytu nigdy. Jeżeli więc zakładacie i macie pewność że potem emigrujecie to jest bardzo duża szansa że nie będziecie musieli go nigdy spłacać. To samo dotyczy prawdopodobnie tego MON ale
Lolzwaszejniewiedzy
19:26
Jako tego wojskowego jeżeli wyjedziecie za granicę to jesteście dla nich nie tykani ale pewność nie mam. A teraz pytania odnośnie wumu:
- znajomi z niestacjo są zadowoleni ale oni dużo studiują też z nami bo jako że są dorośli na prośbę sami mogą sobie dobierać grafik, ale w każdym razie podobno grupy są mniej przepełnione więc jest lepiej
-wydzialu angielskiego nie polecam bo zdania są takie że został zrobiony tylko dla kasy-i tak pewnie jest bo żadne zagraniczne szanujące się uczelnie poza brytyjskie i amerykańskie nie prowadzą studiów lekarskich w języku angielskim. W każdym razie podobno mają niższy poziom zarówno zajęć jak i poziomu studentów, więc lepiej już iść chyba na zwykłe niestacjo
To były wszystkie pytania które mi się rzucily. Oczywiście wyrażam tylko zasłyszana opinie bo sam nie studiuje na tych kierunkach jako na angielskim i niestacjo
Lolzwaszejniewiedzy
19:33
Jeszcze wam dopisze co mi tam. Ja ogólnie studiuje na Wumie i jakbym miał wybierać to znowu bym tak wybrał jeżeli bym nie spylił za granicę albo nie dostał się na informatyke. Oczywiście kierunek lekarski stacjo. Poziom jest naprawdę wysoki, widać że prowadzący jednak mają pojęcie o dziedzinach w których uczą, jednak to stolica jak gdzieś robisz specke to w większości tu albo w okolicach więc sorry ale poziom prowadzących mamy najwyzszy w Polsce, tak samo badania kliniczne itp.(ewentualnie przy badaniach może na równi z UJ ale nie wiem czy wum nie ma ich więcej). No oczywiście są przedmioty gdzie zakład jest prostudencki i mniej. Niestety teraz czas na minusy:
-grupy przepełnione często dzielone na podgrupy ale nie zawsze bardzo dokucza na anatce i potem podobno na klinikach
-wyscig szczurów (dużo osób mówi że to odczuwa i podobno wynika to z chęci dostania się do szpitala potem w Warszawie bo wszystkie miejsca zajete)
-problem z miejscem na praktyki w Wawie
-czesc lekarzy na klinikach podobno ucieka przed studentami nie wiem ile w tym prawdy zawołani z korytarza potrafią się odwrócić i schować w pokoju lekarskim xD no niestety sporo studentów jest na wumie
Na koniec jeszcze dowodząc że poziom jest wysoki przytoczę pierwszy rok anatomię na której studenci w wawce muszą zakuwać bochenka kto studiuje na Wumie ten wie a na innych uczelniach m.in. UJ łatwo Skawinka. Oczywiście czy jest sens wymagać takiej cegły zdania są podzielone ale w każdym razie najlepiej dowodzi że wymaga się dużo(jeszcze struktur w trzech językach łacina polski i angielski).
Więc jeżeli nie boicie się ostrego kucia to zapraszam ale jeżeli już macie dość po maturze idzcie gdzieś gdzie mniej się wymaga np. ŚUM , żeby potem nie żałować i nie przeklinać mnie po nocach.
Było jeszcze pytanie o strone na Wumie i anatkę: podobno anatka jest o wiele trudniejsza na leku bo na stromie tylko ogólne struktury a skupiają się bardzo na właśnie głowie(szczegółowe nazwy zębów itp), gdzie na leku musisz wszystko szczegółowo wiedziec. Znajomi studiujący oba kierunki lek i strome mówią że anatka na stomie w każdym razie o wiele łatwiejsza od leku ale właśnie skupiają się na głowie zębach więc możliwe że dużo czasu zajmuje im zrobienie głowy na pewno dłużej niż leku bo lek robi głowę i idzie dalej nerwy też mamy tylko oni mają dodatkowo budowę każdego zęba i takie rzeczy.
Lolzwaszejniewiedzy
20:06
A jeszcze dodam że kończąc wum macie większe szanse na praktyki bo jednak dużo lekarzy kończyło wum i są większe szanse że lepiej do was podejdą niż do studentów z nie wiadomo z jakiej wioski w naszej bananowej(bez obrazy ale dużo lekarzy uważa że studentów jest bardzo dużo medycyny a jak usłyszą że przyszliście z jakiejś uczelni która nie ma własnego anatomicum, nie wiedzieli że tam jest szpital albo że taka uczelnia istnieje od paru lat to wezmą was śmiechem ewentualnie się miejsca skończyły i nie przyjmą).
Ps. Śmieszkowi który polecał Radom ludzie jeszcze rok temu mówiono że będzie się to uczelnie zamykać bo nie ma anatomicum albo że będą autokarem jeździć nie pamiętam już gdzie do Lublina chyba w każdym razie trzymałbym się z dala. A i kolega zapomniał wspomnieć że jest to tak wyjątkowe miejsce że mają jedyne w Polsce szpitale wymagające od studenta opłacenia praktyk xD. Tak z ciekawości mam znajomkow z Radomia ale jakoś głupio było spytać ile kasują za studenta na praktykach możesz się podzielić? I jak wam to usprawiedliwiają opłata klimatyczna za oddychanie xD jak w hotelach.
Lolzwaszejniewiedzy
20:18
***** Lolzwaszejniewiedzy
OTUAZGDANSKA
20:55
o matko co ty za głupy wypisujesz… przeciez stacjo i niestacjo mają te same egzaminy , razem plus grupy sa po równo dzielone ilosciowo , plus to gdzie stdiujesz czy to wum czy cos innego , to potem nie ma znaczenia, staz robisz tam gdzie mieskzasz , jestes zameldowany
Monia
09:30
wszystkie uczelnie byle nie frycz w krakowie, to jest dramat jeden wielki !!!
qazwsxedc123
12:15
@Lolzwaszejniewiedzy
Tylko, że później ci najlepsi z najlepszych z jakże elitarnego WUM-u kończą na szkoleniu podyplomowym w radomskim szpitalu, w którym mamy zajęcia i trzeba z ręką na sercu przyznać, że wiedzą to nie błyszczą… Jeżeli już to zaparzeniem w siebie i manią wyższości.
Kocisko
17:32
Plus kolega wyżej wprowadza w błąd, dla studentów z Radomia praktyki wykonywane z ramienia uczelni w szpitalu są bezpłatne. Info z pierwszego źródła.
Kocisko
17:34
Dzień dobry,
Jako studentka ostatniego roku medycyny odradzam wszystkim studia na kierunku lekarskim w Łodzi. To jak absurdalne są wymagania na koniec szóstego roku, by móc ukończyć studia naprawdę wola o pomstę do nieba. O tym jak dowiadujemy się z dnia na dzień o ilości pytań na egzaminie, o zmianie zakresu materiału, zmianie wymaganych podręczników. Idąc na studia myslalam, że pierwsze trzy lata są najgorsze. Dziś wiem, że właściwie każdy wygląda tak samo. Stres, bałagan, masa nieporozumien i brak chęci pomocy ze strony uczelni.
Bardzo odradzam.
Trzymam kciuki za dobre wybory.
BiedaBiedą
22:39
Hej.. myślicie, że w tym roku wprowadza kredyty dla studentów lekarskie w trybie niestacjonarnym? Zwiększyli liczbę miejsc na niestacjo o 500, więc chyba się do tego przygotowują? Co myślicie, będą w tym roku kredyty?
Franek
19:41
Franek: myślę, że już by było info na ten temat
Zosia
09:05
@Franek kredyty beda dostepne od padziernika 2021
Adek
18:03
@Adek skąd wiesz?
Franek
11:43
Hej wszystkim. Chcę iś na kierunek lekarski, ale niestety w tym roku mi się nie uda i będę poprawiać maturę za rok. Piszę do was, ponieważ jestem niepewna tego, co zrobić podczas nauki do następnej matury. Czy lepiej jest wziąć gap year i skupić się tylko na nauce, czy lepiej wybrać jakiś inny tymczasowy kierunek, który ma w pewnym stopniu coś wspólnego z kierunkiem lekarskim i jeżeli tak, to jaki kierunek mógłby to być? Z góry dzięki za pomoc:)
Maja
21:33
Gap year i tylko nauka.
Pior
12:00
Coś wspólnego z lekarskim, to ma jedynie stomatologia.
Pior
12:03
Reszta kierunków okołomedycznych, to bagno z którego należy uciekać z krzykiem.
Pior
12:07
Myślicie, że w tym roku 235 pkt ma szanse styknąć na UJ?
LEKK
16:33
Hej czy w tym roku będzie tez coś takiego jak w zeszłym – prognozy progów na medycynę? Ktoś coś? Czy jutro się to pojawi?
Zosia
13:28
Nie da się czytać tych wypocin osoby o niku (lolzwaszejniewiedzy), która naładowala w gacie słysząc, że osoby po niestacjo maja taki poziom jak po stacjo i musiała to w jakże śmieszny sposób tutaj naprostować. Oczywiście okraszając swoje imaginacje tym, że studiuje na WUM. Informacyjnie też studiuje na WUM i nie wiem gdzie trzeba mieć oczy i jak zakompleksiony być, żeby snuć takie teorie i koniecznie chwalić się tym gdzie się studiuje. Ludzie z niestacjo jak i stacjo piszą te same egzaminy, maja tyg samych wykładowców itd. Nikt nie patrzy przez pryzmat tego, że ktoś ma rodzinę albo prywatne problemy i nikogo to nie interesuje przy zaliczaniu. Gdyby ktoś chciał się na takie coś powołać to zostałby wyśmiany. Grupy zarówno na stacjo jak i niestacjo mają taką samą ilość studentów xD Śmiem twierdzić, że osoba ta jednak nie jest studentem WUM-u piszac takie bzdury. A korzystając z okazji trzymam mocno kciuki za wszystkich maturzystów i maturzystki!
Kamil
01:27
@Lolzwaszejniewiedzy nie wiem gdzie studiujesz, ale radziłabym się przyznać, żeby ludzie wiedzieli gdzie nie iść. Chyba, że dotyczy to jednej z tych uczelni powstałych w ostatnich latach, bo o tych nie mam aż tak dużo info. Na mojej uczelni (Wrocław, wiem, że tak samo jest też w Poznaniu i Wawie) nie ma różnicy w nauczaniu stacjo/niestacjo (żeby nie było, że bronię samą siebie, robiłam STACJO ale miałam mnóstwo znajomych niestacjo), mega mnie zdziwiło co wypisujesz, żadna z tych sytuacji nigdy nie miała miejsca we Wro. Wszyscy piszą te same egzaminy i te same kolokwia, a prowadzący nie wiedzą kto płaci, a kto nie za swoje studia i nikogo to nie interesuje, szczególnie, że później grupy się mieszają to nie ma jak ustalać kto jest niestacjo. Twoja uczelnia musi być nieźle pogrzana, skoro robi osobne egzaminy/testy dla obu grup (czyli sobie dokłada pracy), takie coś nie powinno mieć miejsca, ale nie zgodzę się na takie jechanie po niestacjo, bo Ci ludzie uczą się tak jak stacjo. I jak ktoś juz wspomniał, to potwierdzam duzo ludzi z niestacjo ma stypendia i często też to są ludzie, którzy dostają się na inne uczelnie medyczne, ale np ze względu na lokalizację, rodzinę czy rangę uczelni wolą iść na niestacjo.
Monia
12:51
Myślicie że są szanse z 147? 62% bio… daje do ZG, SUM i Opola
Iza
13:48
@Iza jest
KK
21:36
@Iza patrząc po centylach, jest szansa, może nie od razu ale warto poczekać i wierze, że Ci się uda
LEKK
23:19